CoderDojo
Wat is CoderDojo?
Gaat jouw hart sneller kloppen van programmeren, apps ontwikkelen en het maken van games? Dan is de CoderDojo wat voor jou! Naast het leren programmeren, ontmoeten deelnemers ook anderen die interesse hebben in technologie.
De CoderDojo is gratis en zowel geschikt voor beginners als gevorderden.
Leeftijdsindicatie is 9-14 jaar.
CoderDojo is een landelijk programma. In Den Bosch vinden er ook CoderDojo's plaats in de Maaspoort.
Wanneer?
De CoderDojo is een erg populair programma. Ondanks dat het gratis is kan je alleen deelnemen als je een ticket hebt gereserveerd. Check de agenda voor de aankomende data in onze Huis73 vestigingen Den Bosch, Rosmalen en Vught.
Voor de CoderDojo geldt een Bring Your Own Device-regel. Dat betekent dat je je eigen laptop meeneemt als je die hebt. Heb je die niet, geen probleem. Dan kun je een laptop reserveren via: CoderDojo@huis73.nl.
Vrijwilliger worden?
De CoderDojo wordt begeleid door een enthousiaste club vrijwilligers. Dit zijn veelal programmeurs en technici van beroep die het leuk vinden om hun passie voor programmeren over de brengen op een volgende generatie.
Lijkt het je leuk om ook vrijwilliger te worden? Meld je dan aan via: CoderDojo@huis73.nl.
Handleidingen CoderDojo
Tijdens de CoderDojo's maken we gebruik van handleidingen. Mocht je na de CoderDojo dingen willen nalezen of er thuis mee verder gaan, dan kun je deze hier vinden.
Lijnvolger in Scratch (2024) Download de handleiding hier
Bij dit spel volgt een loper de zwarte lijnen die je hebt getekend. Onderweg vangt de loper de bellen die deze tegenkomt.
Gezichtsherkenning in Scratch (2024) Download de handleiding hier
Scratch heeft geleerd om via de webcam gezichten te herkennen. In deze tutorial leer je je mogelijkheden van deze functie kennen en bedenk je grappige toepassingen hiermee.
Hordeloper in Scratch (2023) Download de handleiding hier
In dit eenvoudige spel moet Ben over hordes springen. Je hebt het einde gehaald als Ben in 30 seconden geen enkele horde heeft aangeraakt.
Servo besturen met RFID-tag - Slimme sleutelhangers Download de handleiding hier
Maak een slimme sleutelhanger met behulp van een een RFID-tag en een Micro:Bit. Zo kun je dingen laten bewegen en aansturen.
Machine Learning met Teachable Machine en Scratch (2024) Download de handleiding hier
Teachable Machine is een eenvoudig en leuk online programma waarmee je de computer zelf dingen kunt leren zonder dat je hoeft te programmeren.
Project opslaan in Scratch Download de handleiding hier
Als je thuis verder wilt werken aan je project of jouw project tijdens een CoderDojo wilt laten zien dan kan je het opslaan.
Bosspel in Scratch (2024) Download de handleiding hier
Bij dit spel wordt het bos in Rosmalen door een bulldozer gesloopt. Je kunt Scratchkat helpen door dennenappels te vangen. Voor elke 10 dennenappels kan je een nieuwe boom planten.
Tekenen met p5.js (2023) Download de handleiding hier
Leer tekenen met p5.js. Dit werkt met de programmeertaal JavaScript. Deze taal wordt ook veel gebruikt om websites te programmeren.
Gamecontroller in Scratch (2023) Download de handleiding hier
Maak een spel en bedien deze met een gamecontroller met Scratch en een micro:bit.