LET OP: Vanaf donderdag 13 juni verandert het inloggen. Lees hier alle informatie.
Hoe maak ik een nieuw wachtwoord aan?
Wanneer je voor de eerste keer inlogt in de app, doe je dat met de eenmalige code die je krijgt bij het afsluiten van jouw abonnement. Heb je deze code niet (meer)? Vraag dan een nieuwe aan via de mail ‘wachtwoord vergeten’ of bel naar Huis73, dan resetten we het wachtwoord voor je. Na het inloggen kun je zelf jouw wachtwoord wijzigen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Je kunt met je pasnummer of gebruikersnaam inloggen en daarna aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan een nieuw tijdelijk wachtwoord. Dit kan je veranderen in een nieuw wachtwoord. Een nieuw wachtwoord aanvragen kan ook makkelijk via Mijn Bibliotheek op de website. Daarna kun je met jouw nieuwe wachtwoord in de app inloggen.
Ik heb via mailadres een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik heb de mail niet ontvangen.
- Check de spam inbox van uw mail
- Heb je hetzelfde mailadres gebruikt bij je eigen account en dat van je kind(eren)? Bel ons dan even of kom langs en geef door voor welk account het wachtwoord gereset moet worden. dan doen we dat ter plekke voor je.
- Heb je hezetlfde mailadres gebruikt voor jou en je kind(eren) én maak je ook gebruik van de Online Bibliotheek? Dan raden we je aan om voor ieder account een ander mailadres te gebruiken.
Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat moet ik doen?
Je kunt inloggen via je pasnummer (het rechtse nummer op je biebpas boven de streepjescode, dus niet het nummer achter NL-) en wachtwoord en dan kun je jouw gebruikersnaam zien.
Ik wil boeken verlengen voor iemand anders, hoe doe ik dat?
Stel hiervoor een machtiging in. Zie uitleg hierboven hoe je dat doet.
Ik wil boeken reserveren voor iemand anders, hoe doe ik dat?
Wanneer je boeken wilt reserveren voor een ander moet je opnieuw inloggen met de gegevens van een ander (dit kan dus niet via een machtiging).
Hoe verleng ik mijn boeken?
Als een boek niet door een ander gereserveerd is, kun je verlengen. Dat kan via de bibliotheekapp of log in op “mijn bibliotheek” op de website en dan naar “wat heb ik thuis”. Op die plek kun je je boek(en) verlengen. Let op dat je de verlenging 2 keer moet bevestigen.
Hoe zie ik welk soort materiaal ik reserveer?
Het symbooltje aan de rechterkant in de catalogus en in de app geeft aan om wat voor type materiaal het gaat:
Boek: klein boek
Dvd: playbutton
Luisterboek: Cd teken
Bladmuziek: Muzieknoot)
Grootletterboek: grote T
Kijk voor overige vragen ook op de support site van Bicat