Op dit moment werkt de Wise app niet altijd. Sorry voor het ongemak, de makers van de app werken aan een oplossing.
Tot die tijd kun je via 'Mijn Bibliotheek' op deze website je zaken regelen.  

bicatwise App

  1. Download de app

    via de App Store  of 
    Google Play Store.

    En kies jouw bibliotheek

  2. Log in met je pasnummer als gebruikersnaam

     Dit is het meeste rechtse nummer op je biebpasje.

     Na het inloggen kun je zelf jouw gebruikersnaam wijzigen.

  3. Vul je wachtwoord in.

    Dit is de eenmalige code die je krijgt bij het afsluiten van jouw abonnement. Na het inloggen kun je zelf jouw wachtwoord wijzigen. Hoe? Kijk bij veelgestelde vragen.  

Juli 2024: Op dit moment ervaren sommige gebruikers problemen met inloggen in de app.

Dat geldt met name voor Android-telefoons. Het advies is om de Wise-app te updaten, er staat nieuwe versie klaar in de store. Kijk hier voor meer informatie

Wat vind je in de App?

  • Wat heb ik thuis en verlengen: je ziet in een oogopslag welke materialen je thuis hebt, wanneer je die moet inleveren en je kunt ze meteen verlengen. 
  • Mijn reserveringen: een overzicht van openstaande reserveringen. 
  • Inbox: berichten van Huis73 over bijvoorbeeld de betaling van jouw abonnement. 
  • Mijn Verlanglijst: stel je eigen favorietenlijst samen. Zoek een titel op in de catalogus en klik op "Verlanglijst" om hem toe te voegen.  
  • Persoonlijk Advies: op basis van jouw leenhistorie krijg je suggesties van materialen die je wellicht ook leuk vindt.
  • Eerder geleende titels: een overzicht van al jouw eerder geleende titels.
  • Mijn gegevens: al jouw persoonlijke gegevens in een handig overzicht die je zelf kunt instellen of wijzigen, zoals bijv. jouw gebruikersnaam of berichtvoorkeuren. 
  • Details financiële posten: een overzicht van openstaande posten zoals bijv. vervolgleengelden.
  • Aanwinstenmail: stel een gratis e-mailabonnement in op lijsten met nieuw aangeschafte materialen per onderwerp.
  • Relaties: stel machtigingen in om boeken voor
    andere gezinsleden te verlengen zonder opnieuw in te loggen. Lees hiernaast hoe je dat doet. 

Verlengen voor iemand anders

Je kunt materialen verlengen voor iemand anders (bijv. gezinsleden) zonder dat je steeds opnieuw hoeft in te loggen. Dit doe je als volgt: 

Stap 1: Machtigingen aanmaken

  1. Ga naar ‘Relaties’.
  2. Kies ‘Nieuwe machtiging’ toevoegen.
  3. Kies ‘Ik mag verlengen voor een ander’.Vul de geboortedatum in van 'kind 1'.*
  4. Vul het pasnummer in van 'kind 1'.
  5. Klik op ‘Toevoegen’. De machtiging is dan aangevraagd en moet alleen nog bevestigd worden.

* Meer kinderen toevoegen? Herhaal per kind de stappen: geboortedatum invullen, pasnummer invullen, en klik op Toevoegen. Zijn alle kinderen toegevoegd? Klik op Afsluiten.

Stap 2: Machtigingen bevestigen

  1. De zojuist gemaakte machtiging(en) heeft een melding ‘Moet door de ander bevestigd worden.’
  2. Klik op deze melding.
  3. Geef het gevraagde wachtwoord in.
  4. De machtiging is daarna bevestigd.

Herhaal eventueel bovenstaande stappen voor alle nog niet bevestigde machtigingen.

Meer informatie of vragen

Natuurlijk kun je met de app ook zoeken in de catalogus (op titel, auteur, onderwerp, woorden, series, jeugdboeken, ISBN-nummer etc.).

Kom je er niet uit of heb je andere vragen over de app? Neem dan contact met ons op via mail, whatsapp of telefoon.  

Veelgestelde vragen

LET OP: Vanaf donderdag 13 juni verandert het inloggen. Lees hier alle informatie. 

Hoe maak ik een nieuw wachtwoord aan?
Wanneer je voor de eerste keer inlogt in de app, doe je dat met de eenmalige code die je krijgt bij het afsluiten van jouw abonnement. Heb je deze code niet (meer)? Vraag dan een nieuwe aan via de mail ‘wachtwoord vergeten’ of bel naar Huis73, dan resetten we het wachtwoord voor je. Na het inloggen kun je zelf jouw wachtwoord wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Je kunt met je pasnummer of gebruikersnaam inloggen en daarna aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan een nieuw tijdelijk wachtwoord. Dit kan je veranderen in een nieuw wachtwoord. Een nieuw wachtwoord aanvragen kan ook makkelijk via Mijn Bibliotheek op de website. Daarna kun je met jouw nieuwe wachtwoord in de app inloggen.

Ik heb via mailadres een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik heb de mail niet ontvangen.
- Check de spam inbox van uw mail
- Heb je hetzelfde mailadres gebruikt bij je eigen account en dat van je kind(eren)? Bel ons dan even of kom langs en geef door voor welk account het wachtwoord gereset moet worden. dan doen we dat ter plekke voor je. 
- Heb je hezetlfde mailadres gebruikt voor jou en je kind(eren) én maak je ook gebruik van de Online Bibliotheek? Dan raden we je aan om voor ieder account een ander mailadres te gebruiken. 

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten, wat moet ik doen?
Je kunt inloggen via je pasnummer (het rechtse nummer op je biebpas boven de streepjescode, dus niet het nummer achter NL-) en wachtwoord en dan kun je jouw gebruikersnaam zien.

Ik wil boeken verlengen voor iemand anders, hoe doe ik dat?
Stel hiervoor een machtiging in. Zie uitleg hierboven hoe je dat doet.

Ik wil boeken reserveren voor iemand anders, hoe doe ik dat?
Wanneer je boeken wilt reserveren voor een ander moet je opnieuw inloggen met de gegevens van een ander (dit kan dus niet via een machtiging).  

Hoe verleng ik mijn boeken?
Als een boek niet door een ander gereserveerd is, kun je verlengen. Dat kan via de bibliotheekapp of log in op “mijn bibliotheek” op de website en dan naar “wat heb ik thuis”. Op die plek kun je je boek(en) verlengen. Let op dat je de verlenging 2 keer moet bevestigen.

Hoe zie ik welk soort materiaal ik reserveer?
Het symbooltje aan de rechterkant in de catalogus en in de app geeft aan om wat voor type materiaal het gaat:
Boek: klein boek
Dvd: playbutton
Luisterboek: Cd teken
Bladmuziek: Muzieknoot)
Grootletterboek: grote T  

Kijk voor overige vragen ook op de support site van Bicat